Tuesday 27 September 2011

JTX Jenama Minyak Itam 5 Star

JTX adalah singkatan untuk Jet Turbo Extreme merupakan minyak itam Multi Grade yang lebih baik, berkualiti dan Green Technology yang Allah jadikan untuk kegunaan manusia berbanding minyak itam fully syntetic dan semi syntetic sebab ia menjaga kenderaan anda.






Ia sesuai sesuai untuk semua jenis enjin kenderaan sama ada petrol dan disel. NGV pun boleh digunakan.


Berikut adalah kelebihan JTX1000 iaitu:

  • Merupakan minyak multi gred yang mempunyai kestabilan, memberi perlindungan kepada enjin seperti :
  •  
    a) Geseran pada suhu rendah semasa menghidupkan enjin

  • b) Tahan panas

  • c) Timbunan jelaga dalam enjin

  • Bahan penambah anti geseran yang berkesan mengurangkan geseran untuk meningkatkan kuasa enjin dan menjimatkan penggunaan bahan api

  • Mengandungi bahan pembersih logam dan pengasingan jelaga di bulatan piston dan skirt piston, mengelakkan kerosakan enjin

  • Sifat kepanasan dan pengoksidaan yang stabil mengekalkan kualiti minyak, mencegah sumbatan di litar aliran minyak dan alat penapis, serta pembentukan tahi minyak di kotak axle dan bahagian-bahagian lain, mengurangkan kos pengendalian dan menjimatkan petrol

  • Sesuai untuk kenderaan yang beroperasi dalam keadaan normal atau lampau. Minyak pelincir yang dijaminkan kualiti dengan Sijil ISO 9001 (Award Superbrand Malaysia)

Bagi pengguna yang telah mencuba JTX1000, pasti mereka tidak akan bertukar kepada jenama lain kerana kualitinya dengan harga berpatutan. Kerana kelebihan dari pelbagai sudut, JTX telah mendapat Award SUPERBRANDS MALAYSIA.


Bagi pembaca blog ini, sila fikirkan renungan ini:




Jika anda memiliki sebuah kenderan, tanda anda menyayanginya ialah dengan menjaganya sepenuh hati.


Nadi sebuah kenderaan ialah enjinnya. Sanggupkah anda memberi enjin kereta anda minyak itam yang murah tetapi merosakkan enjin. Sanggupkah anda memberi enjin kereta anda minyak itam yang berkualiti dengan harga berpatutan dan ia menjaga enjin kenderaan ada supaya jangka hayatnya lebih dari kadar biasa.


enjin kenderaan milik anda seumpama badan anda, Sanggupkah anda memberi tubuh badan anda makanan yang menyebabkan anda segera mendapat penyakit? 


Tepuk dada tanya iman anda?





No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.