Wednesday 13 June 2012

Keajaiban Makanan Sunnah Garam Buloh

Kini makanan sunnah telah mendapat tempat di dalam pilihan Umat Islam di Malaysia.
Contoh mudah....jus tok guru. Yang lain yang dipromosi oleh duta produk Ust. Akhil Hai iaitu cuka kurma.

Namun....ramai lupa......satu lagi amalan dan menjadi sunnah Rasulullah S.A.W. iaitu mengamalkan 'GARAM'.  masa bila ia diamalkan......jeng-jeng.

Saya masih ingat ketika bersama Jemaah Al Arqam (yg telah diharamkan), ia sebelum Al Arqam diharamkan.  Saya makan bersama warga-warga Jemaah Al Arqam, tahun 1991, makan guna dulang.
Nasik ditengah-tengah dan campur gaul dengan lauk dan sayur-sayuran.   

Garam diletak ditepi dulang, selepas doa makan dibaca....masing-masing akan menjamah sedikit garam. Ia adalah sunnah yg diamalkan Rasulullah S.A.W. bagi pencegah penyakit.

Kini terdapat pelbagai jenis garam (gram halus, garam kasar, garam bukit dan garam buloh).

Saya mahu kongsi keajaiban garam buloh.
Testimoni 1:
Semalam saya kena kaki krem (kejang otot), sakit...bila tak makan lunch....petang datanglah pening.
Setelah saya ambil segelas air yang dibancuh garam buloh...Alhamdulillah, kaki saya semakin pulih dan angin yg berada di dalam badan telah keluar.... Happy.

Testimoni 2:
Pengalaman rakan yang lain : masalah sakit tekak.
"bancuh garam buloh dengan air dan minum, Alhamdulillah, sakit tekak beliau telah sembuh.

Testimoni 3:
masalah demam :
   bancuh garam buloh dengan air dan campur dengan minuman 100Plus.  Insya Allah demam akan reda.


Testimoni 4:
Bagi yang mengalami gatal kulit, sila sapu garam buloh ditempat yang gatal itu, akan hilang rasa gatal itu.

Setiap penyakit ada ubat, kecuali MATI.  Segala yang berlaku dengan kekuasaan Allah.


Testimoni5:

Testimoni 6

Testimoni 7: 


Testimoni 8: 


Bersyukurlah kepada Allah dengan sentiasa menginatinya dalam keadaan senang dan susah, sihat dan sakit dan laksanakan semua perintahNya.

Bagi anda yang mempunyai penyakit, atau ahli keluarga, mahu kembali sihat, hubungi saya untuk mendapatkan garam buloh supaya kembali sihat.

haji nasir 012-771 1621

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.