Wednesday 27 July 2011

Perniagaan yang kukuh umpama Solat Berjamaah

Setiap insan inginkan memiliki Pendapatan yang Lumayan, Masa dilakukan Singkat, Kerja yang dibuat Mudah.
Ia hanya diperolehi dengan Berniaga kerana 9/10 sumber rezeki melalui Perniagaan seperti yang Rasulullah s.a.w sabdakan.
Di Akademi Taipan 181, setiap kejayaan graduannya dihargai. Kali ini sebuah Tablet Samsung Galaxy menjadi imbuhan bagi individu yang mencapai tawaran yang di offer oleh Akademi Taipan 181.

Beliau insan biasa sahaja, tiada memiliki ijazah atau diploma dan hanya bekerja sebagai seorang pekerja kilang di utara tanah air. Kini memiliki pendapatan sebulan 22 ribu.

Bagi memiliki Perniagaan yang kukuh, perlu contohi Solat Berjamaah.  Bagi terlaksana solat berjamaah, perlu ada seorang pemimpin dan ada pengikut yang setia mengikut setiap perkara yang dilakukan oleh Imam.

Makmum tidak boleh mendahului perkara yang Imam lakukan. Setiap rukun perlu dilakukan dengan tertip sehinggalah rukun terakhir memberi salam.
Beginilah solat yang dilakukan secara berjemaah, kemas, cantik, 5 star, berdisiplin dan mampu menjadi penyebab insan yang bukan Islam memeluk Islam hanya dengan melihat pelaksanaan solat secara berjamaah.

Lihatlah solat yang dilaksanakan tidak secara berjamaah, tiada seri, tiada roh, tidak cantik, berterabur dan tiada keindahannya untuk insan yang bukan Islam jatuh hati dengan Islam.

    Islam itu indah dan cara hidup.  "Islam is The Way of Life"

Kejayaan Islam semasa Zaman Para Sahabat kerana mereka menghayati maksud Islam is The Way of Life.
Solat berjamaah menjadi budaya mereka seperti kita di zaman moden ini membudayakan membaca akhbar, melihat emel dan facebook.

Berniaga perlu berjemaah, ia memberi kekuatan untuk semua ahlinya berjaya, seperti yang dilaksanakan di Akademi Taipan 181 di seluruh negara.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.